Äntligen fredag

Oj vad jag gillar fredagar! Inte för nåt särskilt, bara det att i morgon behöver jag inte missshandla väckarklockan för att få tyst på den. I morgon slår jag på radion prick klockan åtta då mitt favvoprogram Ring Så Spelar Vi börjar. Brukar tävla med mej själv på frågorna och jag måste säga att jag är mycket duktig på att svara rätt. Hemma vid köksbordet, alltså. Skulle jg få frågan i programmet vore jag stummare än en död fisk.
 Jag minns en gång då jag ringde till programmet. Kom fram. De ringde tillbaka för att sända min sammetsröst - men jag lade på luren. Modet svek! Det var den skivan det. Numer får man bara en kartbok och sådan har jag redan. Så jag vill inte vinna. Surt, sa räven...
Sen kommer Melodikrysset. Lika heligt det. Efter att lyssnande kan jag ta hand om mej själv med dusch och frukost samt kolla mitt hem om något måste göras. Antagligen tvätt, städning, matlagning för ett antal dagar kommande vecka, gräsklippning, sopor till tunnan och så vidare.
Allt detta tänker jag på just på fredagskvällen då jag halvligger i rumssoffan och slötittar på TV:n, mumsar på salta pinnar och pimplat Cola Zero.
Det är helgafton för mig!
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Min blogg handlar oxå om fredagen.......En slump eller?

Tjuvtittade inte först jag lovar ;)

Kram

2008-08-15 @ 22:47:17
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0