Fylleri

Den här helgen har det varit mycket fylleri. Inte så att det sitter i knävecken på något sätt. Det har varit kalas för de som fyllt år. Det var store sonen, ett av barnbarnen och så barnbarnsbarnet. Denne unge man har nu uppnått den aktningsvärda åldern av åtta år och han räknas nu till de "stora" killarna och får ett kuvert med peng i. Gissa om han var stolt!
Fylleri, ja. Jag börjar få kalla fötter inför pensionen. Då och då dimper det ner post i min brevlåda där man försöker locka in mej i föreningar för pensionärer. Nej tack! Jag ÄR inte så gammal (trodde jag). Jag både känner mig och ser ut som sjutton! Vill inte bli en sån där envis och gnällig tant som ska ha rätt i alla sammanhang. Vill inte dricka kaffe (usch) och äta tårta på PRO-möten. Vill inte sitta i köket och kommentera grannarnas förehavanden.
Nej, jag vill lära mej åka go-cart. Jag vill tatuera mej. Jag vill hoppa jämfota i vattenpölar! Jag vill inte bli gammal!!
men - det nalkas. Fick en s.k.fyller-i-blankett häromdag från AMF. Jag skulle få ett extra tillskott till fattigpensionen på 98 kronor plus skatt. Heja! Jag kommer att bli rik!
Men det är väl bara att acceptera. Jag är på god väg att bli gnällig, glömsk och virrig. Jag är på väg att bli pensionär!
Puss!!




Kommentarer
Postat av: Tinelin

Efter denna helg säger jag bara r-r-a-a-p-p-p OCH gonatt! Kramen

2008-08-31 @ 22:10:26
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: Starlet

Men du ska veta att jag fortfarande skryter om att min farmor inte är pensionär ännu. Och det imponerar alltid. ;)



Kram!

2008-09-09 @ 00:51:21
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0