Gå på lokal

I min ungdom var jag mycket intresserad av dans. Jag gick kurser i allt från latinskt till gammeltjo.
Det var både avkoppling och ett sätt att hålla f-n på kroppen. På den tiden hade jag inte några
större problem med hängande fläsk runt midjan - som jag har nu. Nej, då orkade jag hålla igång
med både kurser och att svänga om på lokal.
Tja, det var då det. Numer begränsar sig mina gymnastiska rörelser till att pustande dra mig upp ur säng och TV-fåtölj. Någon dans vill inte min kropp veta av. Lederna är stela och pumpen begränsar det hela.
På den gamla goda tiden då Baltic hade levande musik på alla kvällar utom måndagar så skulle en väninna och jag
ta en svängom, hade vi tänkt.
Vi stajlade upp oss i långa kjolar och knytblusar (huga!), packade ner dansskorna i varsin ICA-kasse och
drog iväg. Glada och uppspelta.
Väl komna till Baltics entré och garderob lämnade vi in jackorna, tömde ICA-kassen med skor på golvet för att byta om.
Kompisen hällde ut kass-innehållet på golvet och - vad kom ut? Jo ett par lökdoftande gympaskor storlek 45!
Hon hade av misstag tagit min store sons klädpåse med väl använda träningsskor som han lämnat på hallgolvet!
Gissa om det blev muntert i garderobskön! Kompisen rann ner till toalettregionerna och blev kvar där en lång stund tills hon hade mod nog att gå upp och ringa hem efter de rätta fotbeklädnaderna.
Sen dröjde det länge innan hon vågade visa sig på nämnda danskrog!




Kommentarer
Postat av: Tinelin

Haha, har hört det så många gånger men skulle så gärna vilja sett den minen :}

Natti

2008-08-28 @ 23:00:02
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0