Gottigottgott



I dag har jag haft en otrolig längtan efter pannkaka! Jag vet att jag inte tål det så bra eftersom min mage efter pannkaksätning blir som en gasfylld ballong. Men det kan det vara värt någon gång ibland. Tur att jag sover ensam i veckorna annars gick nog Särbon ut i hammocken för att sova. Han skulle bli störd av både det ena och det andra och hygglig som jag är så tar jag gasandet i ensamhet.
Då jag kom hem från jobbet hade jag tänkt grädda läckerheterna men eftersom jag var så hungrig så blev det korv med mos.
Längtan efter pankisar fanns kvar trots att jag var så mätt av korven. Jag hade inget annat i huvudet än pannkaka, kände fantomdoften av den och gick så till verket.
Vispade ihop äggsmeten, värmde upp stekpannan och satte igång. Trots mättnaden så gick fyra gobitar ner tillsammans med hallonsylt - och jag njöt!
Visste att det skulle komma surt efter - men - so what? En gång är ingen gång. Två gånger är en gong gong!
Så nu sitter jag här och väntar på ett favvoprogram på TV - Leila bakar - med dörrar öppna på både bak- och framsidan. Korsdrag!
En liten kille - som också tyckte mycket om pannkaka - åt och åt. Hans mamma varnade honom för att "Du kommer att bli tjock om du äter så där många".
Killen åkte samma dag med sin mamma på bussen, såg en gravid kvinna och sa högt:
-Jag vet nog vad du har gjort. Men gott är det!!
Natti natti!




Kommentarer
Postat av: Tinelin

Plättar är godare...

Natti natti

2008-08-27 @ 21:05:11
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: Tinelin

Höger,vänster,Knack-knack och lite magi ; )

Kram

2008-08-28 @ 14:05:15
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0