Kebab



Nu har dagen kommit då jag äntligen gjort det jag pratat om så länge. Jag har ätit mitt livs första kebab! I månader har jag funderat och tänkt men det har inte blivit av. Har hört att det är hyvlat får på den där upphängningen de har på pizzeriet, men efter flera förfrågningar tog jag reda på att det är nötkött. Inte för att jag är rädd för fårkött. Har bara hört andra säga att det smakar kofta m.m.
I våras var jag och Särbon på semester en vecka i Turkiet. Vi hade valt ett bra hotell med s.k. all inclused - alltså frukost, lunch, middag, läsk, sprit, kaffe, frukt - ja allt som går att stoppa in i huvudet. Vi höll på att äta ihjäl oss. Vi som hade bestämt att äta vår första - och inhemska - kebab på stället. Men icke. I våra magar fanns absolut ingen plats för denna vara så vi åkte hem utan den erfarenheten.
I dag skulle jag ju ha den där "tjejträffen". En av tjejerna uteblev på grund av ryggskott så vi blev decimerade. Tio små negerpojkar... ni vet. I alla fall så tyckte jag att en liten lätt måltid skulle passa bra mitt på dan - vi skulle ju äta på kvällen också - så jag stannade vid den lokala pizzerian och köpte - en kebab. Tog med den hem och vecklade upp alfolien. Och jisses vilken laddning! Det var mat för en skogshuggare! Jag som är ganska snål av mig tvingade mig att äta upp alltihop! Hade ju betalat för alltihop!
Sen satt jag och pustade och rapade och var tvungen att sova bort en timme på eftermiddan för jag var så himla mätt! Om jag gillade maträtten? Jo då. Den första halvan smakade bra. Sen var det en pina. Så om jag nånsin mer köper en kebab så ska vi endera vara två om den eller också ska jag vara helt utsvulten. Om det var gott? Tja, den gick ner.
Nu har de s.k "tjejerna" åkt hem. Jag har plockat ihop, fryst in rester, diskat med mera så nu är det dags att nanna.
Gonatt!




Kommentarer
Postat av: Tina

Är man inte gammal när man blir snål och hamstrar mat?

Ingen utom du äter fast det rinner ur öronen ;Kram

2008-08-13 @ 22:37:31
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0