mus-finger



Här sitter jag nu och filosoferar över livet i allmänhet och fingrar i synnerhet. Jag har ont! Ont i höger pekfinger. Alldeles stelt och ömt som attan. Är sedan en tid beroende av ett spel, eller patiens, på datorn som kallas Harpan. Enligt all expertis så har jag överansträngt högra pekfingret de över 1800 gånger jag lagt nämnda patiens! Jo, jag sa 1800 gånger på den tid som gått sedan jag köpte ny "burk" och det var i maj någon gång. nämnde min krämpa på jobbet och fick till svar ett råflabb och en konstig blick. De vet att jag lever ensam i veckorna och de hade fått för sig att jag hade pekfingret som tröst!  Vaddå tröst? Jag fattade inte på en gång vad de menade men till slut ramlade polletten ner. De menade något med sexanknytning. Icke! Det är Harpans fel. tro mej!!
Lördagen startade som vanligt klockan åtta med radiopåknäpp. Ligger alltid och lyssnar på Ring så.... fram till klockan halv nio då de lokala nyheterna startar. Tyckte det dröjde ovanligt länge dessa nyheter. Tittade på klockan och - den var nio! Hade sovit bort halva programmet! Upp som ett skott för när som helst kommer den trevliga flickan som säljer Aftonbladet och jag vill inte att hon ska se den hemska figur jag är då jag är helt nyvaken.
Dagen gick med tvätt som hängdes ute på klädlinan vilket i sin tur drog ner regnvädret! Som vanligt då man endera putsat fönstren eller hängt ut tvätt.
Har börjat läsa Aprilväder av Viveca Lärn som gått som följetong i GD och det tog hela eftermiddan som varvades med mat och disk. Mera läsning. Svårt att sluta när nåt är bra. Min doter har rivit ur alla 42 sidorna ur tidningarna så det är bara att sträckläsa.
Som jag ska göra nu. Läsa en bit till innan ögonlocken faller ihop.
Gonatt!




Kommentarer
Postat av: Tina

Vad har apan(?)med fingret att göra?

2008-08-17 @ 16:34:30
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0