Nu ska Ufis blogga!

Hej alla därute i bloggetern! Nu ska jag försöka att få ihop någonting som ska liknas vid en Blogg. Jag har alltid - tills för ett år sedan- varit hyperanti till allt vad datorer heter och skulle aldrig skaffa en dylik maskin. Men så kom store sonen med frågan om jag ville överta hans familjs gamla dator, och - visst visst. Ställ in den då, sa jag. Jag hade inte en aning om vad jag givit mej in på. Fick anteckna allt från att sätta i sladd till dubbelklicka mus.
Nu är jag fast! Har gått en datakurs på ABF och lärt mej hur man fixar mappar och så, men glömt alltihop! Nya tag! Leka mig fram. Och - nu har jag fått för mig att även jag ska blogga. Jag är trots allt fyllda 64 år, mor till fyra nya skattebetalare, tio barnbarn varav ett är en älskad liten Ängel samt ett nytt barnbarn på gång. Samt ett barnbarnsbarn på 8 år! Det ni! Inte illa pinkat!
Tillbaka till datan. Jag har förnyat alltihop, både skärm, burk, tangentbord och mus. Sliter batterier till musen i samma takt som - ja, jag vet inte vad. När jag inte Googlar eller löser Melodikryss eller letar namnam-recept på bakning eller får hjälp med min andra last - korsord. Finns en toppengrej där man får fram alla konstiga ord med ett litet klick.
Idag har jag inte gjort mycket. Bara sovit länge, fixar frukost till Särbon som besöker mej denna helg. Har shoppat lite på ÖB och Lidl, lagat mat, ätit och slappat. Särbon går på som en jordfräs i trädgården. Han klipper gräs - trots regnet - planterar om min tråkiga Änglatrumpet m.m. men nu ska vi lösa GD:s båda korsord. Han är lika begiven på sådana, han också.
Det var detta för denna gång. Hoppas vädret stabiliserar sig tills i morron då jag tar min lilla röda (vespa) och åker till jobbet.
Gonatt å Kram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Tina

Grattis! Du fick till det. Nu är det bara bilderna som fattas (och lite till men du får väl träna) :-)

2008-08-10 @ 18:20:29
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0