Proppen har gått

Ja, nu har vi dragit proppen ur den här veckan. Bara man avverkat måndagen så rinner veckan iväg fort som en avlöning. Snart har vi gjort halva augusti också och det är bara fyra månader till Lucia! Hu!! Nej, något trevligare.
I morse åkte Särbon hem till stora Hälsingeskogen där han bor. Och jag gasade iväg till jobbet. Det tar inte mer än cirka tio minuter att dra in till stan, och ändå har jag sju kilometer dit och otrimmad moppe. Den går fort i alla fall.Kom till jobbet och gjorde mina 3,75 timmar för att sedan försöka hinna hem innan regnet. Som kom precis då jag nattat moppen i garaget. Moppe, ja. Jag var sextio fyllda då jag fick för mig att lära mej åka moppe. Faktiskt så hade jag aldrig kör någon sådan i hela mitt liv - förrän nu. Köpte en vanlig gammal 30-moppe och övningskörde i stora Hälsingeskogen. Jag skalv som en brylèpudding då jag satte mej på den nötta sadeln, sparkade igång den Gule med kickstarten, vred på höger handtag - och rullade iväg. Särbon bakom, storflabbade, för min maxhastighet var cirka 8 km/timmen! 
Jag vrålade att han måste gå bredvid utifall jag skulle få dikeskänning, och han promenerade hickande av skratt bredvid mej. Jag kom till vägskälet där jag skulle vända, klev av och drog moppen runt för jag trodde mig inte klara av en U-sväng där på skogsvägen. Samma procedur hemåt - 8 km/tim, kallsvett och en flämtande Särbo bakefter.
Tiden har gått. Nu har jag tagit förarbevis för EU-moppe, har kört 800 mil på ca två år och är inte farträdd. Drar på så mycket det går efter Upplandsleden och hoppas att man inte har nån blixtrande fartkamera i buskarna där jag kommer med otillåten hastighet på min Lilla Röda.
Men, man kanske inte har tid att kolla en gammal tant med omodern hjälm så noga, hopas jag.
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Är det trevligare att särbon åker hem än att det är 4 månader kvar till Lucia :-)

2008-08-11 @ 21:52:05
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0