Sett på TV

Ett TV-program härom kvällen fick mej att sätta kvällsmackan i vrångstrupen. En hel timme avhandlades det om fisar, lukter och ännu fler fisar! Dom förnekar sig inte de där som köper in programmen! Tänkte att jag ser väl vad det är och kan sedan ta någon annan kanal.
Man fick se ett engelskt par som hade verkliga problem. Mannen - säkert i 125-kilosklassen - brakade på inför kamerorna och ända in i sovrummet hade man kameror. Han berättade att när de "skulle till" i sänghalmen så kom det ofelbart en saftig rökare som gjorde att frun tog sina tofflor och sprang ut. Detta upprepade sig ofta och han tyckte att det var ett stort problem.
Utan att vara läkare eller annan förståsigpåare kan jag tipsa honom om att låta bli bönor, kål med mera, något som var hans favoriträtter.
En gång i min vackra ungdom var jag med om en 50-års fest modell bättre. Alla besökare blev insläppta av en liten mamsell med svart klänning och vitt spetsförkläde. Allt eftersom de anlände till festen ropade hon upp namnet på den kommande.
Man seglade in och intog sin plats vid minglandet - det ordet var inte uppfunnet då - och stod och småpratade i väntan på supèn. Så kom den lilla mamsellen in till värdfolket, lite blek om nosen, och meddelade dämpat:
- Det står en å fiser utanför dörren!
Hon var inte så bevandrad i titulaturer och naturligtvis stod det "officer" på kortet! Men det kunde ju inte hon räkna ut.



Kommentarer
Postat av: Tinelin

Men eftersom du och flera andra tittar på såna program så köper de in de :-)

Själv missade jag det..........

Dansa på ;3)

Kramiz

2008-08-21 @ 21:27:44
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: Starlet

Hahaha "Å fiser" :D

Den var bra.



Kram

2008-08-21 @ 23:54:36
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: Starlet

Herregud, blöja och napp på torget i Örebro! Haha! Ja jag ska inte skratta, för på onsdag ska jag också göra något pinsamt på torget i min egen hemstad! :S

Kram

2008-08-22 @ 10:14:05
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: Tinelin

Nix, Den här gången gör jag reklam för hundmat. Nästa gång hoppas jag på nåt roligare ; }

2008-08-22 @ 18:49:14
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0