Två flugor på smällen

I går hade jag inte en susning om vad jag kude skriva om. Ibland är det liksom helt tomt i hjärnkontoret och då är det ingen id`e att ens försöka. Lördagströttheten satte in och jag slappade hela dan förutom affärsrundan med Särbon, mat och disk.
Men nu tar jag två flugor på smällen. Både lördag och söndag.
Faktiskt. Idag har jag tittat på lite OS. Men det var bara för att det var avslutning på spektaklet. Det brukar vara så fint och tajmat - och det var det den här gången också! Vilket påkostat jippo!! Om jag fattat det rätt så var det en miljon funktionärer! Och vilka fyrverkerier! Och vilken samling folk i specialsydda kreationer av det allra glittrigaste slaget. Och - så in i h-e med pengar det hela måste ha kostat för en stat med så många fattiga människor!
Fyrverkerierna kan inte ha varit bra för ozonlagret som vi är så rädda om. Vad kunde de kosta?
Hela alltihopet skulle jag kunna tänka mej skulle kunna ha betalat rent vatten i brunnar i de torra områden som törstar. Det skulle ha blivit många brunnar!
Eller - mat och sjukvård till folk som har ingenting - även i Kina.
Oj, så allvarlig jag blev. Men man måste kunna vara det också ibland.
Nu ska Särbon och jag fara till Bomhus kyrkogård och hälsa på Mela. Kram å Gonatt!











Kommentarer
Postat av: Tinelin

Orka vara så där djup på en söndag.......:-)

Natti natti

2008-08-24 @ 22:29:40
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: Starlet

Skönt att OS är slut. ;) Jag pallar inte med mer misslyckanden nu.



Kram

2008-08-24 @ 23:39:02
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0