Glad Påsk!


Nu har jag trimmat kvasten och strukit fin-förklädet så nu bär det av! Jag - som en mig närstående - håller mej undan denna dag för jag vill inte göda andras ungar med godis. Förresten. Dom är inte nöjda med det utan det ska vara pengar!

Ja, jag vet. Mina egna arvingar knatade runt på sin tid och ringde på dörrar iklädda mina gamla kjolar och läppstiftsröda kinder. De fick också mest slantar så man ska väl inte generalisera för mycket.

Men jag har en fundering över det där med att små söta påskkärringar ringer på de okändas dörrar. Vem vet vad som döljer sej där bakom? man läser ju så mycket hemskt som kan hända - allra helst mot småflickor.

Nej nu är det dags! Mot Blåk....... Nä, Stora Hälsingeskogen blir det! Glad Påsk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0