Lugnet har lagt sig


Jaa, lugnet har lägrat sig över mitt hem och över mej! Särbon hat åkt hem efter några mycket hektiska dagar. Inget ont i honom. Han är en underbar person. Snäll till tusen och arbetsvillig - men detta kan gå lite till överdrift.

Han dök upp i fredags eftermiddag. Ville direkt ut och shoppa. Han bara älskar affärer! Inte direkt handla men titta, klämma och vända på prylarna! Som tur var väntade jag då på en reparatör till min pajade frys, så shoppingen fick inställas.

Jaha, på med arbetskläder, ut i förrådet för att ta itu med staket, gräsmattor, rensning och gu´vet vad! Han hade inte tid att äta så det blev en vända till pizzerian efter mat.

Lördag likaså. Upp tidigt. Ut och jobba medan jag tog det lugnt i den blårutiga. Sen iväg till alla de affärer som han brukar besöka - det tog fem långa timmar i varma affärer blandat med en het bil! Inte tid att äta i dag heller så pizzerian fick duga med rödspätta och pommes.

Söndag. Se föregående dag. Dock inget från pizzerian! Kåldolmar hemma i mitt kök!

Måndag. En grannfru till Särbon ringde och hade problem med en vattenberedare så det blev snabba ryck hemåt. Jag vinkade av honom vid staketet och satte mej sen i baden-badenstolen i flera timmar och bara lyssnade på fågelsång och trädsus.


Som sagt. Särbon är världens gulligaste och snällaste man kan tänka sej, men han har inte vett att ta det lugnt.

Så nu gör jag som sagt - ingenting! Städade lite i går eftermiddag, sov middag och åt mat - ej från pizzerian! Hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0