Reslust?


Jag har fått för mej att ta fram billiga resor på datorn fastän jag inte har speciell lust att åka någonstans. Under många år så åkte jag kors och tvärs över Europas badorter, ibland flera gånger om året. I dag så känner jag inte samma längtan efter detta resande. Jag vet ju hur förb... jobbigt det är att stå i köer, vänta, ännu fler köer, ännu mer väntan på, resdagen.

Nej, jag har nog blivit bekväm av mej! Jag tycker det är nog resande att ta mig till Stora Hälsingeskogen med buss, tåg och bil. Bara den resan tar fem timmar att ta mig 13 mil bort. Nä, inget att stå efter. Men jag vill ju träffa Särbon och då får jag väl ta det besvärliga.

Åter till resebyråernas glättiga program. Har en liten känsla av att åka i alla fall. Någonstns där solen skiner. Där havet är turkosblått. Där maten är gudomlig. och - att det inte kostar för mycket. (Pensionärstankar?), Det kan bli av men problemet Särbon finns. Han är inte speciellt road av charterresor.


Jag har försökt med att visa fina bilder på soldränkta stränder och svallande blåa hav. Men det lockar inte honom nämnvärt. -Det finns sandstränder på Börnåsen (den lokala sjön) också, blir hans svar.

Så. Jag får titta och önska och kanske komma iväg någonstans under detta år. Förresten! Det är ju dags för den årliga resan till Blåkulla! Ska leta bland reseannonserna om det kan finnas något dit. Helst då med "all inclusive" för ska det åkas så ska det vara bra! Tjo Hej!

Kommentarer
Postat av: tinelin

Jaaa, Blåkulla är kanske den ultimata

upplevelsen :D

Trimma kvasten så far vi

2009-04-07 @ 20:59:50
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: tinelin

Jaaa, Blåkulla är kanske den ultimata

upplevelsen :D

Trimma kvasten så far vi

2009-04-07 @ 20:59:56
URL: http://tinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0