Vardag igen


Tjenare! Nu är jag hemma igen efter vistelsen i Stora Hälsingeskogen. Denna gång var vädret med mej till skillnad från tidigare besök. Då har jag suttit vid Särbons köksbord med korsord och patiens och förbannat regnet och blåsten. Men denna gång har jag njutit i en solstol i timmar och fått lätt rödbränd ansiktshud. Mmmmm...

Jag har aldrig hört så intensiv fågelsång förr som denna påsk. Det var faktiskt öronbedövande. Fåglarna tävlade i att överrösta varandra och höll på från soluppgången till sena kvällen. Att dom orkar!


Från min plats i solstolen kunde jag studera sädesärlor och bofinkar som helt orädda hoppade kring mina fötter. Underbara djur! Tranorna höll till på en bredvidliggande åker betande tillsammans med två ståtliga rådjur - som var vana vid människor, tydligen. En helt kolsvart fjäril cirklade runt mej. Vet inte vad det var.


Ja, det är underbart på landet - fläckvis. Skulle absolut inte klara av att bo så där ensligt - trots alla naturupplevelser. Jag är för bekväm av mej och vill ha nära till alla bekvämligheter. Men ibland är det en lisa för själen att komma från stan. men bara några dagar,

Så nu är helgen slut och jag är hemma igen. Skönt det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0