Hej igen!


Jo, jag lever och har hälsan. Fast det har blivit glest mellan bloggarna på sistone. Har väl inte haft den rätta orken och det har inte hänt så mycket i min värld som var värt att skriva om. Men här är jag i alla fall.

Denna dag har inneburit slit och släp ute på tomten. Man har ju målat huset och alla fönster den senaste veckan så min fina tomt ser ut som en rivnings-dito. Utemöbler, brädor, ställningar, blomlådor. Allt i en salig blandning på det oklippta gräset.

Regnar gör det också så målargubbarna har nog haft varma dagar i labbet med fika och kortspel. Dom kan ju inte måla i blötan. Men nu är det färdigmålat så nu ska allt släpas tillbaka på sina platser. Ett litet plus blev det i går. Jag putsade fönstren och hängde upp sommargardinerna. Rutorna hade en obestämd grå hinna som såg ut som konstant dimma.

Det regnar, som sagt, så jag kan inte städa på tomten som skulle behövas. Men det blir väl uppehåll nån gång så det får anstå tills dess. Och om jag kan blidka Särbon att komma hit så vet jag att saker och ting blir ordnade på en gång. Han är arbetsnarkoman, han.

Men nu är det kväll .I morgon drar jag till Stora Hälsingeskogen för - att som jag hade hoppats - få lite solbränna. Men tjenare - väder-Tone lovar kyla och regn hela helgen så det blir korsord och parabol-TV i flera dagar. Ja ja. Inget att göra åt. SKA städa tomten i nästa vecka. Go natt!

Kommentarer
Postat av: tinelin

2009-06-13 @ 10:08:13
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: tinelin



Jag var för snabb att skicka i väg : D

Välkommen tillbaka till bloggvärlden

2009-06-13 @ 10:09:42
URL: http://tinelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

va? :o får jag? allvarligt, säkert? :o

2009-07-27 @ 21:02:56
Postat av: Sarah

va? :o får jag, allvarligt? säkert? :o

2009-07-27 @ 21:03:36
URL: http://sarahnorling.blogg.se/
Postat av: Sarah

Tack för presenten! :)

2009-09-20 @ 12:14:16
URL: http://sarahnorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0