Surprise!!


Jaha, här är jag då igen efter en tids skrivtorka. Livet som pensionär var väl inte riktigt som jag hade hoppats. Första tiden var skön. Månaderna gick och jag gjorde - ingenting! Nu är det inte lika skönt längre. Jag känner att jag vill ha något vettigare att göra till skillnad från att sova middag, lösa korsord, se på TV och - leka på datorn. Men hoppet finns då det blir vår och försommar. Då har jag nog att göra utomhus.

I förra veckan tankade jag mitt kontantkort till mobilen med hundra kronor. I förrgår kollade jag att det kommit in som det skulle. Jomenvisst. Kommit och gått! Min hundring hade devalverats till en-och-trettio!! Jag som inte rört mobilen på hela veckan!


Kollade med Comvic och fick höra att ett s.k. nätföretag dragit en hundring för nåt jag skulle ha beställt! Jag!!! Beställt!!! Nä. vet ni vad! Fick numret till nätföretaget och ringde - ett 020-nummer. "Tryck ett för... tryck två för..." och så vidare. Kom till slut fram till någon som inte kunde prata svenska! Var i h-e hade jag hamnat??

Prövade "tryck ett..." och kom till en svenskpratande tjej som påstod att jag beställt varor för 400 kronor i augusti förra året! Vilka varor? Jag laddade med en massa hårda ord men behövde dem inte. Tjejen avskrev 250:- av skulden och skall skicka tillbaka 150:- till mitt bankkonto! Allt väl dittills.

Men. Gjorde jag rätt som sa mitt kontonummer? Kommer dom att dra ännu mer nu på sånt jag inte är skyldig till? Jag hoppas att det där var sista gången jag hade med det där nätföretaget att göra. Tjejen på kundtjänsten lovade inga fler överraskningar och spärrade mitt mobilnummer för vidare beställningar. Halleluja!! Ska nog kanske börja med röksignaler i stället!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0