Fukt i garderoben?


Konstigt, på min ära. Det har varit en varm och torr vår och kall vinter men lik förb... har jag fått fukt i garderoben! Var kom den ifrån?

Så här är det: Jag har - sen jag blev fritidsforskare - kavat runt här hemma i mina nötta, svarta mjukisbyxor. Även då jag uträttat ärenden på moppe har jag haft dessa plagg på mej för det kan damma nåt väldigt efter vägarna.

Fick så för mej nu i helgen att prova mina älsklingsjeans som jag inte haft på mej på månader. Mina vackra stretchjeans med broderier på fickorna. Men hoppsan! Lagom där låren slutar och skinkorna börjar blev det stopp! Tvärstopp! Jag pustade och slet och fick nästan upp dem över rumpan och upptäckte att det fattas minst två decimeter tyg för att kunna dra ihop blixtlåset!!

Förb.... garderobsfukt! Eftersom jag ändå skulle mopeda in till stan - i mina mjukisar - så svängde jag in till klädaffären för stora, mogna tanter och hittade två par jeans som jag faktiskt kunde dra upp dragkedjan i! Men jag tittade bort då jag såg vilken storlek det var. Den största som affären hade att erbjuda!! Usch!

Det var inte roligt. Fukten lär nog finnas kvar och vad gör jag då även dessa nya brallor krymper? Jo, tar fram de svarta, slitna mjukisarna. Nu ska jag trösta mej med lite kvällsmat. Varm korv! Hejsan!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack! :D



Jädra garderobsfukt.



Kraaaam

2009-05-05 @ 23:43:36
URL: http://www.lisanorling.se
Postat av: Lisa

Oj har du? Jag tar gärna emot den isåfall. :) kram

2009-05-29 @ 18:01:45
URL: http://www.lisanorling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0