En dag att minnas...




Söndagen började som vanligt med värk i ryggen, trist utsikt från köksfönstret och varmt! Ingen bra början, precis.

Då kommer favoritdottern (har bara en dotter) med förslagert om Bilbingo. Något som jag aldrig varit med om.
Jättekul, tänkte jag. Sitta i timmar med den ryggen. Ont, alltså.

Vi drog iväg till Grannkommunen och en överfylld bilparkering. Jag hade inte tagit nån morfintablett innan vi åkte - men av nån konstig anledning uteblev värken! Inte en känning på hela eftermiddan! Satt och duttade på bingobrickor i flera timmar - och mådde bra!

Då bingon var slut kunde favvodottern räkna ihop en rejäl vinst. Tresiffrig. Så vi styrde kosan till en pizzeria där hon bjöd på mat. Fish&chips för min del.

Efter en sightseeing i Grannstaden bar det hemåt. Trött och glad. Tänkte att nu ska jag väl somna som en nymatad baby. Men hejsan. Behöbvde bara lägga mej ner på kudden så kom värken tillbaka. Det blev morfin och Alvedon, men det kunde det vara värt.

-Bara psykiskt, meddelade dottern. Ja, kanske det. Så nu blir det fler vändor till nån bilbingo!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0