Midsommar

I dag är det precis ett halvt år kvar till julafton! Vart tog våren och försommaren vägen? Jag hann inte med att plocka den första tussilagon innan den blommat över. Liljekonvaljerna blev bara en dröm och nu har syrenen vid min husknut blommat över.

Nu ska man väl inte tänka på snö och halka riktigt ännu men tiden rinner ju så fort iväg.

Fick mina ögonbryn plockade av min nyblivna lillfrissa i dag så nu ser de inte längre ut som vildvuxna rishögar. Och min ryggmuskel värker. Ja, värker är bara förnamnet. Den gör förbenat ont och har så gjort i över en vecka efter att jag putsat fönster och bytt ut vintergardinerna. Man ska tydligen inte göra några extra rörelser som man inte är van vid för det hämmar sig.

Fick ett paket med posten i går. Jag visste att jag inte skickat efter något nu och inga pengar skulle betalas. Min favoritdotter hämtade ut det åt mej och gissa om jag blev full i skratt - och paff: Det var tre kilo med Plopp-chokladbitar som jag vunnit i nån tävling. Passar utmärkt till en bantande diabetiker!

Midsommarafton i morgon, något som jag inte längre bryr mej om. Förr i tiden ville man ha fest och dans kring majstången men nu är man så glad och tacksam att få vara hemma, titta på regnklädda dansare och mysa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0